tisdag 24 november 2009

En bokstavskarusell

Hej. Nu finns jag här också. Snart är jag kanske överallt. Det är Johans fel att jag är här. Fina, fina Johan som har läst mina noveller och tycker att de borde finnas publicerade någonstans.

Jag har alltid hållit hårt i min förmåga att kunna skriva. I vissa kalla stunder har den känts som den enda förmåga jag har, det närmsta talang en medelmåtta med långa ben och alldeles för mycket känslor kan komma. Mitt liv är en karusell av bokstäver, jag älskar bokstäver och jag älskar ord. När jag kan så kan jag. Då skriver jag allt, överallt; utkast i mobilen, på insidan av låret, mitt i ekonomianteckningarna. Och när jag inte kan står min värld still.

Här är det meningen att jag ska visa vad jag kan.

Ikväll känns det som om jag tagit ut för mycket i svängarna redan men om pojken lyckas övertala mig att våga våga våga kanske ni kan läsa ett skriftligt mästerverk av moi, Joint, redan imorgon.

För er som är nya, hejhej, ni hittar mig och CK på Gotlandsgatan. Det är bra grejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar